Onlangs presenteerde Odoo haar nieuwe nieuwst ontwikkelingen in een online event. In Odoo14 zitten weer een heel aantal nuttige en goed doordachte functies. Dat maakt het voor bedrijven die Odoo gebruiken nóg eenvoudiger om hun bedrijf te digitaliseren. Natuurlijk kunnen we tot in detail uitleggen welke noviteiten en nieuwe functies er bij zijn gekomen in Odoo14. Ook kunnen we een verhaal schrijven hoe geweldig Odoo wel niet is als software… maar dat doen we niet. Niet in deze blog. Wellicht een andere keer.

Veel belangrijker is de vraag waarom wij vinden dat MKB bedrijven zouden moeten digitaliseren? En wat levert dit dan eigenlijk op? Die vraag is een vraag waar veel bedrijven tegenaan hikken. Een paar misverstanden die we eruit willen pakken

“Persoonlijk klantcontact is belangrijk voor ons. Alles digitaal, dat wil onze klant niet”

Wellicht één van de grote angsten van bedrijven. Wanneer de strategie wordt aangehangen om zoveel mogelijk digitaal te gaan werken, dan heeft dat negatieve gevolgen voor de klantrelatie. Een logische angst wellicht. Want wanneer uw klanten gewent zijn aan persoonlijk contact met uw medewerkers en júist dat waarderen aan uw bedrijf, dan is dat zeker een USP voor u.

Wat echter niet klopt, is dat digitalisering helemaal geen negatief effect heeft op uw klantrelatie. Sterker nog, ervaring is dat klanten het juist waarderen wanneer ze merken dat uw organisatie gestructureerd werkt en de boel op orde heeft. U heeft als bedrijf dan vaak ook nét wat meer tijd en ruimte om uw klanten de juiste aandacht te geven. Want zeg nou zelf, een klant bellen over een factuur die te laat betaald is, een onduidelijke opdracht, of ontbrekende adresgegevens, dat zijn nou niet de meest nuttige contacten met uw klant.

Tegelijk, ook uw klanten hebben het soms druk. Ze willen dus kunnen kiezen om even telefonisch contact te zoeken, of bijvoorbeeld via een online chat of klantportaal de gevraagde informatie opzoeken. Daarmee helpt u juist u klant. En een tevreden klant die loopt niet weg, die blijft uw klant.

Odoo biedt juist voor dit soort standaard processen een oplossing. Volledig ‘out-of-the-box’. U kiest zelf welke modules u wenst te gebruiken. En natuurlijk, daarin adviseren we u graag, zodat u stap voor stap gebruikt kunt maken van digitale hulpmiddelen. Daardoor bespaart u geld en vergroot u de klanttevredenheid.

“Nieuwe software in mijn bedrijf invoeren is lastig en ik weet niet waar ik moet beginnen”

Dit is misschien nog wel de belangrijkste reden waarom bedrijven niet overstappen op een nieuwe software oplossing. Men weet niet waar te beginnen. En hoe moet dat met informatie die nu in het systeem staat? Of wellicht, hoe zit het met mijn boekhoud software?

Stuk voor stuk terechte zorgen. Belangrijk ook voor een bedrijf want de winkel moet wel open blijven. Toch is deze zorg niet nodig. Implementatie van Odoo wordt namelijk altijd zorgvuldig voorbereidt. In veel gevallen zetten we parallel de data over. Samen kiezen we het juist moment om live te gaan. Vervolgens bouwen we, samen, stap voor stap verder aan een de meest optimale inrichting voor uw bedrijf. Tegelijk leren we uw om zelfstandig te werken, zodat u optimaal profiteert van Odoo. Dat maakt overstappen op nieuwe software niet minder spannend. Maar het geeft uw wel vertrouwen dat het goed komt en dat uw bedrijfsvoering in goed handen is.

En wilt u graag weten wat Odoo voor uw bedrijf kant beteken? Nodig ons dan eens vrijblijvend uit voor een demonstratie. Gegarandeerd dat ook u enthousiast bent!?